جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر | در همایش روحانیون جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ۶۸ روحانی در حوزه فعالیت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مجید نجفی ظهر پنج شنبه در جلسه هم اندیشی روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و ناظرین ذبح شرعی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، به تشریح فعالیت‌های این سازمان و نقش روحانیون در آن پرداخت.

وی اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و ادارات تابعه در کل استان، با احتساب ناظرین ذبح شرعی، دارای ۶۸ روحانی هستند که در پنج حوزه فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام نجفی در ادامه به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: بحث‌های عقیدتی برای جامعه هدف، بهره‌برداران، همکاران و خانواده‌های آنان یکی از اولویت‌های ما است. برنامه‌های فرهنگی نیز که هر ساله از تهران ابلاغ می‌شود، باید با زمان‌بندی مشخص در تمام شهرستان‌ها و ادارات تابعه اجرا شوند. این برنامه‌ها شامل موضوعات مختلفی همچون حجاب و مناسبت‌های دیگر هستند.

وی همچنین به اهمیت فعالیت‌های آموزشی اشاره کرده و افزود: در این زمینه، نشست‌هایی با موضوعات متنوعی مانند تبیین شعار سال، مطالبات رهبری و جهاد تبیین برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت شرعی در کشتارگاه‌های استان پرداخت و اظهار داشت: ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی دارای کشتارگاه است. در مجموع ۲۶ کشتارگاه در استان وجود دارد که همه آنها باید تحت نظارت ناظران شرعی فعالیت کنند. بدون تأیید ناظران، هیچ کشتارگاهی حق توزیع دام و طیور ذبح‌شده در بازار را ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۲۸ ناظر ذبح شرعی و ۹۰ ذابح در کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند و به‌صورت مستمر آموزش‌های لازم را می‌بینند. همچنین، همه کشتارگاه‌ها باید کد نظارت شرعی داشته باشند و برخی واحدها نیز موفق به اخذ نشان استاندارد حلال شده‌اند.

حجت‌الاسلام نجفی همچنین به حوزه مدیریت امور اراضی اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز نماینده ولی‌فقیه به‌عنوان نماینده حاکم شرع فعالیت می‌کند.

وی در پایان به مسئولیت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در زمینه زکات پرداخت و گفت: نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس شورای زکات کشور است و ما نیز در شورای زکات استان به نمایندگی از ایشان حضور داریم. تبلیغ زکات و محتواسازی در این زمینه از دیگر وظایف ما است که با همکاری بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha